donderdag 7 februari 2013

Here I'am en meerdere projecten.........

Lieve allemaal,

Het is weer even geleden dat ik een blogbericht plaatste.
In het laaste bericht heb ik jullie vertelt over onze lieve zwager.
Nogmaals wil ik jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor jullie medeleven. Wat doet dat een mens goed en wat geeft dat een enorme steun en kracht om door te gaan.
Wat moeten we toch zonder elkaar.....

Na het overlijden van André kwamen de feestdagen.
Ik geniet normaal gesproken enorm van de kerstdagen.
Met oud & nieuw heb ik niet zoveel.
Maar wat waren deze dagen, ondanks de gezelligheid ook moeilijk: Mijn lieve zus met haar dochter en mijn broer(tje) kwamen de kerstdagen bij ons.
We hebben het fijn gehad, konden het verdriet met elkaar delen en hebben ook mogen genieten van en met elkaar.

Het afgelopen jaar was niet mijn jaar, qua gezondheid. Elke keer gebeurde er iets en elke keer volgde het een het andere op.
Ik kwam er niet bovenop, met als gevolg dat ik me niet happy meer voelde en ook mijn werk vond ik niet meer leuk.
Gelukkig kreeg ik via de Arbodienst de mogelijkheid om een lifestyle training te gaan volgen. Wat zag ik er, enerzijds naar uit. Anderzijds vond ik het ZO eng.
Het was een drie-daagse interne training.

Met een buik vol zenuwen en spanning ging ik op pad.
Gelukkig hielp mijn lieve man me, om voor ogen te houden waar ik het voor deed.
Maar wat is deze training geweest voor mij: HET GROOTSTE CADEAU wat ik ooit heb gekregen!
Het heeft mijn hele leven veranderd.

Door middel van opdrachten kwam ik erachter wat voor soorten emoties er bestaan. Ik denk dat ik alle emoties die er bestaan gevoeld heb. Lachen, juichen, huilen, diep verdriet, trots, angst.....noem het maar op.
Uiteindelijk kwamer er twee aannames/gedachten naar voren die mij belemmerde om te leven zoals ik wilde leven.
De aannames/gedachten hou ik liever voor mezelf, daar het heel persoonlijk is en ik heel diep moest gaan om daar zelf achter te komen.
Maar door die ontdekking ben ik er nu achter dat ik LEEF.
Het leven is mooi en mijn klachten zijn weg.
Het heeft me inzicht gegeven dat een mens zich met zijn/haar eigen aannames/gedachten ziek kan maken.
En het heeft me, mijn leven gegeven.
Op werk en prive gebied heb ik daar heel veel plezier van en heb ik zo enorm veel geleerd!

Ik heb geleerd dat je niet je leven moet dromen, maar je droom moet leven!
En daarbij heb ik n prachtig nummer, wat ik nu regelmatig luister:


Ik ben enorm blij en kan niet ophouden met genieten van alles. Ben tevreden met alle mooie dingen die ik heb en zelfs tegenslag kan ik nu goed handelen. Samen met mijn lieverd, geniet ik daar dus erg van, maar wilde dit moois ook met jullie delen!

"ENJOY THE MOMENTS THAT MAKE YOU SMILE AND HAPPY'.

Verder heb ik tijdens de feestdagen nog twee lieve potjes omhaakt voor mijn lieve nichtje. Deze had zij nog tegoed voor haar verjaardag. Wat is ze er blij mee! Er moesten gelijk waxinelichtjes in....

 
Verder heb ik vorige week nog een lief stukje voor op de salontafel gemaakt.
Het kroontje had ik besteld via mijn schoonzusje. Vond het zo lief en precies een leuke maat om op de salon tafel te zetten.
Zo met rose roosjes omstoken en wat roze steentjes eromheen weer n gezellig geheel om toch n beetje voorjaarskleurtjes in huis te halen.
 
Van bovenaf.......
 
 
Vanaf de zijkant gezien.......

 
Ook heb ik mijn etagaire gepimpt, alles met spulletjes uit eigen voorraad.
De muziekpapier rolletjes heb ik van google gehaald. Zoeken op bladmuziek, dan kopieeren, plakken in word, verkleinen, uitprinten en snijden op het juiste formaat, lintje erom en zie hier het resultaat!
 
 
Het staat enorm gezellig in huis. Samen met de weer gewassen en gestreken kussen hoesjes op de bank en stoelen een mooi geheel. Zo geniet ik ook volop van ons heerlijke huis.
Nou, een lang blogbericht, maar positiever kan niet........
 
Dank voor het langskomen en het lezen van dit bericht.
Ik wens jullie allemaal een mooie dag!

Kleine dingen maken het verschil, een glimlach, een gebaar.....

Liefs,
Corien.
 
 

11 opmerkingen:

Angélique zei

Wat een moedige stap heb je genomen om zo'n intensieve training te doen terwijl je je zo zwak en kwetsbaar voelt. En wat fijn dat het je zoveel heeft opgeleverd!
Leuke decoraties heb je gemaakt.

Anoniem zei

Inderdaad heel moedig, niet alleen om zo'n cursus te doen maar ook om het op je blog te delen.
Fijn dat je nu weer vooruit kan op een positieve manier, ondanks alles wat je altijd op je weg zal tegenkomen.
Hartelijke groet,
Letty

Atelier Valerie zei

Ik ben zo blij voor je dat het leven je weer toelacht!
Het leven is soms niet gemakkelijk, maar dankzij zo'n cursus, zul je nu beter overweg kunnen met een mindere dag.
De waxinelichtjes, de bloemen laten zien dat je er terug bent!
Liefs, Valerie ♥

Tinie zei

Ik ben blij dat je ondanks alles de stap hebt gezet om de cursus te gaan volgen. En zoals je zegt je bent er sterker uitgekomen. Geniet van het leven heb ik ook afgelopen jaar geleerd, want hoe hard het ook klinkt je leeft maar 1 keer. Fijn dat je er weer bent. Lieve, lieve groeten Tinie

Juffrouw Waardvleugel zei

Dag Corien,
Goed om te lezen dat het goed me je gaat. Blijf vooral geloven in jezelf! Het leven, jouw leven is het meer dan waard.
Lieve groet, Juffrouw Waardvleugel

Anoniem zei

Lieve Corien,
Heel dapper dat je dit deelt op je blog. Ik word helemaal vrolijk van je positieve bericht en ben blij dat het zo goed met je gaat! Je knutsels zijn weer geweldig en wat een goed idee van die bladmuziek! Ziet er erg leuk uit tussen de rest!
Liefs, San

Marièlle zei

Hallo Corien, Op mijn blog vroeg je naar een patroon van de gehaakte etui. Ik heb er geen patroon van maar wat ik doe is eerst vierkantjes haken voor de zijkanten, daarmee bepaal ik hoe groot de etui wordt. En vervolgens haak ik het stuk wat er tussen moet, hoe groot dat wordt is afhankelijk van de grootte van de zijkantjes van mijn etui. Als laatste ritsje erin naaien en klaar is je etui. Hopelijk kom je er met deze aanwijzigingen uit.

Groetjes,
Marièlle

DELETED zei

wat een leuke blogje , ik vond u via andere haaksters ik zal zeker blijven bezoeken...groetjes

Marianne Schut zei

Hai Corien, het is al weer even stil op je blog...alles goed met je? Zal snel weer eens even mailen, dikke knuf! Marianne

Anoniem zei

leuke blog om te lezen! en zeker om weer terug te bezoeken ♥

Anoniem zei

mijn blog is prive, ik kan je de link sturen..mijn email staat boven op de blog...ik krijg veel spam dus vandaar...thanks...je bent welkom